Wednesday, 5 November 2008

Aktiviti KBKPj

Suka saya untuk menerangkan serba sedikit tentang perjalanan Kelab yang mana ianya agak menyepi sejak beberapa minggu ini. Pada bulan ramadhan dan syawal menyaksikan ramai dikalangan ahli jawatankuasa sibuk menguruskan tugasan di pejabat hingga memaksa beberapa aktiviti di tangguhkan. Sekembalinya saya dari Kejohanan Terbuka Antarabangsa Indonesia minggu yang lalu telah memaksa saya untuk meneruskan tugasan hakiki yang mana ianya perlu di laksanakan dengan segera. Walaubagaimanapun jawatankuasa akan berusaha menjayakan beberapa aktiviti yang telah di rangka pada mesyuarat jawatankuasa yang telah diadakan pada 9 Oktober 2008 yang lalu. Jawatankuasa akan mula menggerakkan semula aktiviti pada pertengahan bulan ini.

Untuk makluman ahli-ahli sekelian, saya telah dilantik untuk menjadi Pengurus Pasukan Kastam untuk ke Pesta Sukan Kewangan pada mesyuarat induk yang di pengerusikan oleh Y.Bhg. Dato' Mardina Hj. Alwi pada bulan awal bulan Oktober yang lalu. Namun atas sebab-sebab kesibukan tugas pada bulan November ini, saya telah mengambil keputusan untuk menarik diri serta meletakkan jawatan. Saya telah mencadangkan supaya jawatan Pengurus Pasukan Bowling Kastam Malaysia di berikan kepada Tuan Nadzri Che Ani, yang juga merupakan Timbalan Presiden Kelab Bowling Kastam Putrajaya. Saya akan terus memberi sokongan dan apa jua bantuan kepada kepada beliau bagi memastikan kejayaan pasukan Kastam di Pesta Sukan Kewangan yang akan berlangsung pada akhir bulan November ini.

Saya telah di beri kepercayaan untuk memimpin pasukan Bowling Kastam ke Sukan Kewangan selama tiga tahun berturut-turut iaitu pada pada tahun 2002, 2003 dan 2004. manakala Tuan Haji Khir Jaafar telah memimpin pasukan pada tahun 2005, 2006 dan 2007. Pada tahun 2002 merupakan kali pertama Bowling di pertandingkan di Pesta Sukan Kewangan ketika Bank Negara menjadi tuan rumah dan pada tahun itu juga pasukan Kastam berjaya mendapat tempat kedua secara keseluruhan ketinggalan 50 pin dibelakang pasukan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (EPF). Kejayaan tersebut merupakan pencapaian yang terbaik setakat ini dan selepas itu pasukan Kastam hanya menduduki tempat ketiga. Adalah diharap dengan kehadiran muka baru, semangat baru serta suntikan baru, Tuan Nadzri akan dapat membawa kejayaan yang lebih membanggakan kepada pasukan Kastam. Isnyaallah.

Mohd Hisham Mohd Nor.

No comments: