Wednesday, 10 December 2008

Ulangtahun yang pertama

Kesibukan tugas telah menyebabkan saya tidak sedar yang blog ini, http://hishambowling.blogspot.com telah mencecah usia 1 tahun. The Spirit of Asian Games adalah merupakan catatan yang pertama saya iaitu pada 24 November 2007, jam 10:26 am. Catatan tersebut adalah bersempena dengan Sukan Sea 2007 di Thailand apabila saya mengungkap kembali semangat yang telah dipamerkan oleh pemain sewaktu di Doha, Qatar dan saya ingin melihat kesinambungan semangat tersebut apabila di Thailand kerana saya telah diberi peluang kali kedua selaku penolong pengurus untuk bersama pasukan tenpin bowling negara.

Ianya satu pengalaman yang menyeronokkan apabila anda mempunyai blog sendiri dan ianya memberi pengertian yang amat mendalam terhadap diri sendiri. Ianya satu kepuasan apabila ilmu atau maklumat yang ada disampaikan kepada mereka yang mungkin tidak sempat untuk mendapatkan sesuatu maklumat tersebut. Untuk menulis, seseorang itu perlu membuat kajian terlebih dahulu serta mendapat maklumat dari sumber-sumber yang sahih dan tepat agar maklumat yang disampai itu nanti tidak di salah tafsir oleh pembaca. Penelitian amat penting bagi memastikan maklumat benar sahaja di sampaikan kepada pembaca.

Saya amat mengalu-alukan pandangan dari pembaca agar kita dapat berkongsi pengalaman dan pandangan-pandangan yang di beri biarlah secara berhemah serta mengikut etika penulisan. Saya amat gembira apabila melihat rakan-rakan yang seangkatan menerokai alam blogging dan merasakan diri ini tidak keseorangan apabila rakan-rakan lain telah mula menulis. Walaupun kadangkala masa begitu terhad, saya akan cuba mencari ruang-ruang yang kosong untuk menulis kerana tidak mahu blog ini terus kesunyian tanpa catatan. Setakat ini saya telah membuat 150 catatan dan yang paling sepi dapat disaksikan pada bulan september 2008 atau bulan ramadhan al-mubarak hanya 1 catatan sahaja dibuat. Bulan Ogos 2008 merupakan bulan yang paling aktif menulis apabila telah membuat 36 catatan. Namun saya akan terus menulis serta memberi pandangan dan ianya tidak terhad kepada sukan bowling sahaja malah akan diselitkan juga berita-berita dari sukan yang lain. Insyaallah pada tahun 2009 ini, saya akan menulis dengan lebih aktif lagi agar berita serta ilmu itu dapat kita kongsi bersama.

Mohd Hisham Mohd Nor.

No comments: