Friday, 15 May 2009

Squash ke Olimpik?

Pagi tadi saya telah menghantar ucapan tahniah melalui sistem pesanan ringkas (SMS) kepada Dato' A.Sani Karim diatas usaha-usaha yang beliau lakukan bagi memastikan Sukan Squash dimasukkan didalam acara di Sukan Olimpik 2016. Saya telah dihubungi oleh Dato' A. Sani petang tadi bagi mengucapkan terima kasih atas ucapan yang dikirimkan dan beliau memaklumkan ianya sebahagian dari usaha gigih seluruh pasukan dalam Squash bagi memastikan ia berjaya di pentas dunia.

Saya dimaklumkan Dato' A. Sani Karim kini memegang jawatan Presiden, Asian Squash Federation sejak Januari 2009 dan akan memegang jawatan tersebut untuk tempoh 4 tahun. Beliau masih memegang jawatan Presiden, Squash Racket Association Malaysia pada ketika ini dan sudah pasti beban yang dipikul adalah berat untuk memastikan sukan squash asia berada dibarisan hadapan. Ianya merupakan penghormatan buat Malaysia dan saya yakin dengan kepimpinan Dato A. Sani Karim yang memimpin SRAM sejak 2004 telah membawa banyak kejayaan dalam dunia squash hingga melahirkan pemain wanita nombor 1 dunia.

SRAM akan menganjurkan beberapa aktiviti dan promosi menjelang pemilihan acara sukan ke Olimpik 2016. Saya mengucapkan syabas dan semoga sukan squash akan dipertandingkan di Olimpik 2016, Insyaallah.

Mohd Hisham Mohd Nor.

No comments: