Monday, 1 June 2009

Mesyuarat Agong OCM

Sudah pasti ramai yang telah membaca berita berhubung dengan keputusan pemilihan OCM pada hari Sabtu yang lalu. Ianya merupakan pengalaman yang baik buat diri saya apabila pertama kali bertanding pada pemilihan OCM dan ianya cukup gementar apabila berdepan dengan tokoh-tokoh sukan yang terkemuka. Saya diberi peluang selama 2 mainit sahaja untuk memperkenalkan diri yang mana ianya amat singkat dan tidak cukup untuk menceritakan latarbelakang sepenuhnya. Namun waktu yang singkat ini telah digunakan sebaiknya.

Mujurlah sebelum mesyuarat bermula, rakan-rakan telah mengedarkan pamplet tentang diri saya serta pencapaian dalam akademik dan juga sukan. Sekurang-kurangnya ia memberi panduan kepada perwakilan untuk membuat pemilihan.

Saya amat bersyukur dengan keputusan yang diterima apabila menduduki tempat kedua dari 4 orang calon yang bertanding. Penyandang jawatan Ramly mendapat 51 undi, saya mendapat 23 undi, Ramesh 18 dan Lawrence 3 undi. Sebagai seorang insan yang baru dalam sukan kebangsaan, ianya merupakan pencapaian yang baik buat diri saya kerana penglibatan bersama OCM amat terhad.

Insyallah, saya akan bergiat dengan lebih aktif lagi bersama OCM dalam tempoh 2 tahun ini agar dapat memberi sumbangan yang labih baik.

Mohd Hisham Mohd Nor.

No comments: