Monday, 14 December 2009

Ahlan Wasahlan…

Syukur Alhamdullilah, saya bersama pemain-pemain negara selamat tiba di Lapangan Terbangan Antarabangsa Doha, Qatar pada jam 3.00 pagi (waktu tempatan) atau sekitar jam 8.00 pagi waktu Malaysia. Cuaca di Doha, Qatar ketika ini pada waktu malam sekitar 18 darjah celcius dan 22 darjah celcius pada waktu siang. Sebaik tiba di kaunter imigresen, kami dikejutkan oleh pihak imigresen Qatar yang meminta visa dari pasukan kami yang mana sepengetahuan kami, visa tidak diperlukan bagi pelawat dari Malaysia. Namun untuk tidak menimbulkan kekalutan, saya akur dengan polisi mereka dan membayar yuran visa sebanyak Qatar Riyal700.00 (RM680.00) untuk 7 orang.

Saya juga bersyukur, semua bagasi dikeluarkan dengan selamat serta mencukupi. Saya amat bimbang dengan penerbangan yang membabitkan transit kerana selalu berlaku bag tidak sampai. Namum, alhamdullilah segalanya selamat dan yang penting dalam keadaan baik. Pengalaman saya yang lalu, Pak Arab ni selalu mencapakkan bag sewenang-wenangnya dan mereka ini kasar orangnya.

Sebaik sahaja keluar dari pintu ketibaan, Saudara Adil dari Qatar Bowling, telah menunggu kami seawal jam 2.00 pagi. Kami terus dibawa ke pengginapan iaitu Reetaj Residence Hotel dengan menaiki coaster. Hotel di Qatar ini agak mahal harganya dan bilik apartment(2 bilik) yang kami duduki berharga QR900.00 semalam (RM870.00). Sebaik sahaja mendaftar masuk ke pengginapan pada jam 4.30pagi , pemain-pemain diarahkan tidur dan berehat secukupnya bagi mengembalikan tahap kecergasan.

Ini adalah kerana mereka akan bermain pada skuad yang pertama malam ini. Pasukan akan bertolak ke venue kejohanan pada jam 3.30 petang ini dengan menaiki kenderaan khas yang disediakan oleh pihak penganjur. Harapan saya moga, seorang daripada mereka layak ke pusingan akhir malam ini. Saya akan menerangkan format perlawanan pada catatan yang akan datang nanti.

Mohd Hisham Mohd Nor.

Doha, Qatar. 

1 comment:

Syahmi Mohd Isa said...

good luck!! apa2 hal update yer... :)