Friday, 1 January 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua rakan-rakan di mana jua anda berada. Semoga tahun baru ini akan memberi keazaman yang lebih kuat untuk terus berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi.

Setiap insan pasti mempunyai azam serta sasaran peribadi yang ingin dicapai. Saya juga tidak ketinggalan untuk memenuhi azam di tahun 2010. Sudah pasti ada beberapa kejayaan yang dikecapi pada tahun 2009 dan yang kemuncaknya ialah tamat pengajian dengan jayanya Ijazah Sarjana Sains (Pengurusan) M.Sc(management). Insyaallah konvokesyen akan berlangsung pada bulan Mac 2010 di Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah.

Disamping itu, pada tahun 2009 juga saya mengekalkan jawatan Setiausaha Kehormat Persatuan Tenpin Bowling Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur dan Ahli Majlis Kongres Tenpin Bowling Malaysia(MTBC).

Namun begitu saya tewas pada pemilihan Majlis Olimpik Malaysia (OCM) untuk jawatan Penolong Setiausaha Kehormat. Percubaan yang pertama menjadi satu pengalaman yang cukup bermakna apabila bertanding diperingkat tertinggi badan sukan yang mentadbir semua badan sukan kebangsaan. Sekiranya diberi peluang, saya akan mempertimbangkan semula untuk bertanding diperingkat OCM.

Saya berazam untuk terus menyumbangkan tenaga dalam aktiviti bowling diperingkat negeri dan juga kebangsaan mahupun diperingkat jabatan yang menjadi majikan saya.

Namun begitu, saya akan membuat satu keputusan dalam masa terdekat ini berhubung dengan tugasan saya sebagai jurulatih remaja Kuala Lumpur. Saya belum dapat memastikan atau membuat keputusan samada untuk meneruskan atau ‘bersara’ dari dari bidang kejurulatihan. Insyaallah saya akan mengumumkan secara rasmi di dalam blog saya apabila tiba masanya nanti.

Saya berharap rakan-rakan saya juga mempunyai azam baru atau perlu dibereskan jika tidak dapat dibereskan pada tahun 2009. Semoga segala usaha yang dilakukan akan diberkati Allah swt.

Mohd Hisham Mohd Nor.

No comments: